cellarer تخصصی بازیگر عارف لرستانی علت فوت عارف لرستانی

cellarer: تخصصی بازیگر عارف لرستانی علت فوت عارف لرستانی پزشکی قانونی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است / توضیحات راجع به فوت بحث‌برانگیز 3 بیمار در کرج

‌مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز 3 بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده‌اند، توضیحا

تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است / توضیحات راجع به فوت بحث‌برانگیز 3 بیمار در کرج

توضیحات راجع به فوت بحث برانگیز 3 بیمار در کرج: تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است

عبارات مهم : پزشکی

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز 3 بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده اند، توضیحاتی ارائه کرد.

مورد اول، فوت بردیا 2 ساله در فردیس

دکتر علی کرد در گفت و گو با ایسنا در خصوص فوت یک کودک دو ساله در یکی از درمانگاه های فردیس گفت: ما از لحظه ای که مطلع شدیم بلافاصله تیم کارشناسی را تشکیل دادیم و دیدار اولیه ای از دو مرکز پارس و پارسیان فردیس که بیمار در دو وقت متفاوت به آنها مراجعه کرده بود، صورت گرفت.

تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است / توضیحات راجع به فوت بحث‌برانگیز 3 بیمار در کرج

کرد افزود: بعد از دیدار اولیه ضرورت پیدا کرد که مسئولین فنی و مدیران هر دو درمانگاه و حتی درمانگاه تامین اجتماعی که در کنار درمانگاه پارسیان است را دعوت کنیم، علاوه بر این دو نفر از پزشکان متخصص در حوزه اطفال و پزشکان معالجی که در دو درمانگاه، مریض را در دو نوبت ویزیت کرده بودند نیز دعوت شدند.

وی با بیان اینکه واقعه فوت این کودک دلخراش و تاسف بار هست، تصریح کرد: ما به خاطر اینکه بتوانیم به نتیجه درستی برسیم از طریق پزشکی قانونی تلفن پدر این کودک را گرفتیم و با خانواده کودک تماس برقرار کردیم.

‌مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز 3 بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده‌اند، توضیحا

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: بعد از تماس ضمن ابراز همدردی با این خانواده خواهش کردیم که به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند تا اظهاراتشان را داشته باشیم و بدانیم که چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: پدر این کودک هم دعوت ما را قبول کردند و بعد از مراجعه و بیان بیانات خود، شکایت آنان در سامانه ثبت شد و بلافاصله بعد از آن یک جلسه اولیه و مقدماتی برگزار کردیم.

کرد خاطرنشان کرد: بعد از آن جلسه ضرورت پیدا کرد تا شخصاً 2 درمانگاه را از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و فرایند کار مجدداً مورد دیدار قرار دهیم.

تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است / توضیحات راجع به فوت بحث‌برانگیز 3 بیمار در کرج

این مسئول با بیان اینکه بازدیدها انجام شده است هست، گفت: بعد از این بازدیدها، پرسشها را جمع بندی خواهیم کرد و مداخلات خود را از حیث قانونی انجام خواهیم داد.

تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا با محاکم قضایی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی است

‌مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص پرونده فوت بحث برانگیز 3 بیماری که اخیراً در مراکز درمانی استان البرز فوت کرده‌اند، توضیحا

وی اضافه کرد: البته قضاوت نهایی منوط به ارجاع پرونده به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و تشکیل کمیسیون های مربوطه است.

کرد ادامه داد: بنابراین قضاوت نهایی در مورد اینکه قصوری صورت گرفته یا خیر با مراجع و محاکم قضایی و نظریه پزشکی قانونی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی است.

تشخیص قصور پزشکی در فوت بردیا 2 ساله با محاکم قضایی است / توضیحات راجع به فوت بحث‌برانگیز 3 بیمار در کرج

وی خاطرنشان کرد: این روال کار است ولی ما از حیث کارشناسی و بررسی های فنی و مسائلی که در ارتباط با نحوه پیگیری به این بیمار رخ داده را خیلی دقیق، موشکافانه و با شرح بررسی خواهیم کرد و بعد از جمع بندی گزارش را جهت اظهار نظر نهایی به مراجع قضایی و دادسرای انتظامی نظام پزشکی ارسال خواهیم کرد تا آنجا تصمیم گیری و تعیین وظیفه شود.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: در کل تلاش بر این خواهد بود که تا حد امکان کاری شود که این اتفاقات در آینده تکرار نشود.

کرد در خصوص مدت 3 ماهه جهت اعلام نتیجه کالبدشکافی نیز گفت: از پزشکی قانونی خواهش کردم با توجه به حساسیت پرونده این عنوان را فوق العاده پیگیری کنند.

وی افزود: بنابراین درست است که یک سری پرسشها از نظر فنی مثلاً بررسی های سم شناسی در یک پرونده وقت می طلبد و از نظر فنی آن وقت مورد نیاز هست، ولی از نظر تشریفات اداری این ممکن است در شرایط عادی به وقت پاسخگویی اضافه کند که ما از همکاران خواهش کردیم این پرونده را در اولویت قرار دهند.

کرد خاطرنشان کرد: طبیعتاً مسائلی طرح عنوان شده است که باید بررسی شود و بعد از کارهای نمونه برداری در پزشکی قانونی باید منتظر نظر کارشناسی آنان باشیم چون در قضاوت نهایی بسیار اثرگذار و تعیین کننده خواهد بود.

این مسئول در خصوص 2 مورد فوت بحث برانگیز دیگر طی روزهای اخیر در مراکز درمانی استان البرز نیز توضیح داد: بیمارستان ها محل مراجعه بیمار هست، بنابراین هیچ کس بدون مسئله به هیچ مرکز درمانی مراجعه نمی کند.

مورد دوم، فوت یک کودک در بیمارستان ثارالله مهرشهر

کرد افزود: در مورد این 2 پرونده نیز اگرچه کسی جهت ثبت شکایت به ما مراجعه نکرده ولی چون طبق دستورالعمل وزارت بهداشت موارد حاد باید به ستاد گزارش شود ما از این عنوان مطلع شده است ایم.

وی خاطرنشان کرد: مورد اولی که رخ داده یک فرزند با پرسشها تنفسی به اورژانس بیمارستان ثارالله مهرشهر مراجعه کرده بود، وی بلافاصله در اورژانس بدون هیچ تعللی ویزیت و پرونده اورژانس جهت او تشکیل، دستورات دارویی و مشاوره های مورد نیاز انجام شد و بعد از ویزیت دکتر اورژانس به وسیله متخصص اطفال در اورژانس ویزیت شده است و تحت نظر قرار می گیرد.

کرد اضافه کرد: بعد از این کارها متاسفانه در کمال ناباوری و بدون تزریق دارویی و انجام هرگونه مداخله درمانی، این فرزند دچار فوت ناگهانی می شود.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: این پرونده بلافاصله و در همان روز در کمیته فوت و میر بیمارستان طرح و مورد بررسی قرار گرفته و هنوز هم تحت بررسی است و جهت همکاران ما جای پرسش دارد و ممکن است بعد از بررسی ها علت آن مشخص شود.

کرد تاکید کرد: این مورد نه در اثر مداخله درمانی بوده و نه تصمیم اشتباه این بر اثر یک اتفاق غیرمنتظره رخ داده و جهت کادر درمانی هم جای پرسش داشته است.

مورد سوم، فوت یک زن 26 ساله در بیمارستان حضرت علی(ع) کرج

وی در ادامه اظهار کرد: مورد بعد در خصوص فوت یک زن 26 ساله است که بر خلاف واقع گزارش هایی در اینترنت مطرح شده است بود که مدیر بیمارستان نیز نسبت به آن شاکی شد چون عنوان وارونه گزارش شده است بود و آن چیزی که رخ داده بود، به گونه ای دیگر منعکس شد.

کرد ادمه داد: این زن با پرسشها تنفسی و تنگی نفس به اورژانس مراجعه می کند بعد از مراجعه به وسیله دکتر اورژانس ویزیت و درخواست مشاوره می شود، بنابراین مشاوره تخصصی با متخصص عفونی ما انجام گرفته و سپس درخواست خوابیدن می شود.

وی افزود: این بیمار به وسیله یک فرد ناشناس و بدون نسبت به بیمارستان انتقال یافته شده است بود که این فرد نیز در کنار بیمار نمانده و بیمارستان را ترک کرده بود، علاوه بر این بیمار سابقه خوبی نداشته و معتاد بوده و گویا 3 بار هم سابقه اقدام به خودکشی داشته است.

این مسئول ادامه داد: بیمار روز بعد از خوابیدن دچار پرسشها حاد تنفسی می شود، بعد از اینکه کادر بیهوشی و تخصصی بیمار را ویزیت می کنند، تشخیص می دهند که باید جهت او لوله گذاری انجام شود و این کار نیز صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ولی با توجه به اینکه در آن بیمارستان بخش مواظبت های خاص نداریم، بیمار به بیمارستان حضرت علی(ع) عظیمیه انتقال یافته و در بخش خاص خوابیدن می شود، ولی فردای آن روز به خاطر وخامت حال فوت می کند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: در اینترنت گفته بودند که تزریق داروی بیهوشی به این بیمار اشتباهی صورت گرفته است که خلاف واقع بود، در پیگیری به این بیمار هیچ قصوری صورت نگرفته است.

وی افزود: اینکه به فوت و میرها حساس باشیم خوب است ولی اینکه خلاف واقع گفته شود به دور از انسانیت و وجدان هست، ما باید در عین حساسیت باید دقت داشته باشیم فضایی ایجاد نشود که نسبت به جامعه پزشکی بی اعتمادی ایجاد شود.

کرد یادآور شد: همکاران ما در مراکز درمانی زحمات زیادی می کشند و طبیعتاً بیمارستانی که در طول ماه بالای 15 هزار نفر را ویزیت می کند، اتفاق جهت یک بیمار بدحال نباید خیلی دور از انتظار باشد کما اینکه کوتاهی در پیگیری به بیمار قابل قبول نیست و ما به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

واژه های کلیدی: پزشکی | درمانی | پرونده | بیماری | بیمارستان | بیمارستان | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار